ثبت برند و علامت تجاری | ثبت سعادت

0

ثبت برند و علامت تجاری چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که هر واحد تجاری برای معرفی خود به بازار کار نیاز به یک برند یا علامت تجاری دارد که برای هک کردن نام خود در ذهن مخاطبان برند خود را بر روی محصولاتش درج می نماید و این برند بایستی در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد. علامت تجاری به دو صورت برند فارسی و برند لاتین در کسب و کار مورد استفاده قرار میگیرد. ثبت برند و علامت تجاری توسط موسسه ثبت سعادت انجام میگیرد. جهت ثبت برند و علامت تجاری در ادامه به مراحل و مدارک لازم و هزینه ها و تعرفه های آن می پردازیم.

مراحل ثبت برند و علامت تجاری

جهت ثبت برند و علامت تجاری گام هایی را بایستی انجام داد که به شرح ذیل می باشند:

  • انتخاب یک نام یا شکل زیبا یا ترکیبی از هر دو که معرف کار فعالیت شرکت بوده و در اذهان ماندگار باشد
  • استعلام برند انتخاب شده جهت تکراری نبودن آن در اداره ثبت شرکت ها
  • ارائه مدارک مورد نیاز در سامانه اداره ثبت شرکت ها
  • اخذ تاییده علامت تجاری توسط 3 کارشناس اداره ثبت و انتشار در روزنامه رسمی
  • تحویل سند برند از اداره ثبت شرکت ها با در دست داشتن مدارک لازم و روزنامه رسمی منتشر شده

مدارک ثبت برند و علائم تجاری

برای ثبت برند و علامت تجاری نیاز به یکسری مدارک جهت ارائه به اداره ثبت شرکت ها میباشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم نمود:

اشخاص حقیقی :

  • کپی شناسنامه
  • کارت ملی
  • کپی کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)
  • کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)

اشخاص حقوقی :

  • کپی شناسنامه
  • کپی کارت ملی
  • کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  • کپی مجوز فعالیت (جواز تاسیس، پروانه بهره برداری، پروانه ساخت، جواز کسب یا کارت بازرگانی و یا هر گونه گواهی فعالیت صادره از نهادهای نظارتی و حاکمیتی دولتی)
  • کارت بازرگانی (در صورتی که از حروف لاتین استفاده شده باشد)

هزینه ثبت برند و علامت

هزینه ثبت برند و علامت تجاری اعلام شده توسط اداره ثبت شرکت ها به شرح ذیل میباشد که تمامی متقاضیان محترم بایستی جهت ثبت برند و علامت تجاری آن را پرداخت نمایند. این هزینه ها برای شخص حقیقی و حقوقی متفاوت میباشند:

اقلام هزينه شخص حقيقی (ريال) شخص حقوقی (ريال)
حق ثبت اظهارنامه به ازای یک طبقه
حق ثبت هر طبقه اضافی
200/000
20/000
400/000
40/000
حق ثبت علامت به ازای یک طبقه
حق ثبت هر طبقه اضافی
1/200/000
100/000
1/400/000
200/000
حق ثبت تمدید دوره های ده ساله معادل حق ثبت علامت
جریمه تاخیر در تمدید ثبت معادل نصف حق ثبت علامت
هزینه استعلام برای انتقال، اجازه بهره برداری یا اعراض 50/000 100/000
حق ثبت انتقال قراردادی و قهری به ازای هر طبقه (با هر تعدادکالا و خدمات) 100/000 200/000
حق ثبت انتقال برای هر طبقه اضافی 50/000 100/000
حق ثبت مجوز بهره برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازای یک طبقه (با هر تعداد کالا و خدمات) 100/000 200/000
حق ثبت اجازه بهره برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازای هر طبقه اضافی 50/000 100/000
هزینه هر بار اصلاح اظهارنامه و ضمائم آن 50/000 100/000
حق ثبت انتقال اظهارنامه یا اجازه بهره برداری از آن 50/000 100/000
حق ثبت تغییرات (غیر از انتقال مالکیت و اجازه بهره برداری) 50/000 100/000
هزینه صدور گواهی المثنی 100/000 200/000
هزینه رونوشت مصدق 5/000 10/000
هزینه اخذ تاییدیه تسلیم اظهارنامه یا صدور گواهی نامه 15/000 30/000
هزینه رسیدگی به اعتراض به رد ثبت 500/000 750/000
هزینه رسیدگی به اعتراض به تقاضای ثبت 1/500/000 3/000/000
ودیعه تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه 3/000/000 4/500/000
هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی به عنوان اداره مبدا 200/000 400/000

 

لطفا به این مطلب رای دهید

99%

99%

عالی
  • امتیاز نویسنده

    9.9

  • امتیاز کاربران (0 رای)

    0

درباره نویسنده بیشتر بدانید ...

لطفا دیدگاه خود را بنویسید (-:

تماس بگیرید